• VOICE PHISHING

    VOICE PHISHING

    Bank Spółdzielczy w Nowym Dworze Mazowieckim informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.

    Prosimy o czujność w przypadku otrzymywania telefonów z prośbą o podanie danych wrażliwych oraz o zapoznanie się z zawartymi poniżej informacjami:

    Schemat działania przestępców:

    • osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
    • prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
    • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta;
    • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
    • podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

     

    Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

    • Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty;
    • Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
    • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych;
    • Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
    • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
    • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
    • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.

    Centrala Banku - Sekretariat Zarządu    

    ul. Słowackiego 8, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki 
    8:00–16:00  
    22 775 54 80
     
    I Oddział w Nowym Dworze Mazowieckim
    ul. Słowackiego 8, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki 
    8:00–16:00  
    22 775 29 19
    II Oddział w Nowym Dworze Mazowieckim
    ul. Wojska Polskiego 37, 05-101 Nowy Dwór Mazowiecki  
    8:00–17:00 poniedziałek
    8:00–16:00 wtorek-piątek
    22 775 20 48
    Oddział w Pomiechówku
    ul. Szkolna 2, 05-180 Pomiechówek
    8:00–16:00  
    22 765 03 03
    Oddział w Zakroczymiu
    ul. O.H. Koźmińskiego 67, 05-170 Zakroczym    
    8:00–16:00  
    22 785 21 50
    Oddział w Leoncinie
    ul. Partyzantów 16, 05-155 Leoncin  
    8:00–16:00  
    22 785 65 19
    Oddział w Płońsku
    ul. Jędrzejewicza 1, 09-100 Płońsk    
    8:00–16:30  
    23 661 34 86
    Oddział w Nasielsku
    ul. Warszawska 22, 05-190 Nasielsk  
    8:00–16:00  
    23 693 01 01
    Oddział w Raciążu
    ul. Jana Pawła II 7, 09-140 Raciąż    
    8:00–16:00  
    23 679 17 10
    Oddział w Staroźrebach
    ul. Mostowa 2A, 09-440 Staroźreby    
    8:00–16:00  
    24 263 65 36
    Znajdziesz nas też tutaj