• Rodzina 500+

    Rodzina 500+

    W okresie od 1 sierpnia do 30 września 2017 w systemie eBankNet będą dostępne Wnioski Rodzina 500+ na dwa okresy świadczeniowe:

    • Wniosek na aktualnie trwający okres, który kończy się 30 września 2017 (dotyczy to tych rodzin, którym np. urodziło się dziecko, na rzecz którego może być wypłacane świadczenie jeszcze w tym okresie)
    • Wniosek na nowy okres trwający od 1 października 2017 do 30 września 2018

    O Programie

    • W okresie od 1 sierpnia do 30 września 2017 w systemie eBankNet będą dostępne Wnioski Rodzina 500+ na dwa okresy świadczeniowe:
      • Wniosek na aktualnie trwający okres, który kończy się 30 września 2017 (dotyczy to tych rodzin, którym np. urodziło się dziecko, na rzecz którego może być wypłacane świadczenie jeszcze w tym okresie)
      • Wniosek na nowy okres trwający od 1 października 2017 do 30 września 2018
    • Wniosek na nowy okres trwający od 1 października 2017 do 30 września 2018
    • Od 1 października 2017 r. w systemie eBankNet będzie dostępny wyłącznie wniosek na nowy okres świadczeniowy.
    • Rodzina z dwojgiem niepełnoletnich dzieci może otrzymać 500 zł na drugie dziecko niezależnie od dochodu.
    • W przypadku rodzin z przeciętnym miesięcznym dochodem nie przekraczającym kwoty 800 zł netto na osobę, rodzina może otrzymać wsparcie także na pierwsze dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 roku życia).
    • Dla rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym kryterium dochodowe jest wyższe i nie może przekraczać kwoty 1200 zł netto na osobę.
    • Zasady przyznawania świadczenia oraz jego wypłat w nowym okresie  świadczeniowym  od 1 października 2017 - 30 września 2018:
    • Jeśli złożysz kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy  okres w terminie do 31 sierpnia, przyznanie świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik nastąpi do 31 października tego roku, a więc zostanie zachowana ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego także od pierwszego miesiąca nowego okresu.
    • W przypadku, gdy złożysz wniosek w okresie od 1 września do 30 września, przyznanie świadczenia oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada.
    • W przypadku, gdy złożysz wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od 1 października do 31 października, ustalenie oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik, listopad i grudzień, nastąpi nie później niż do dnia 31 grudnia.
    • Analogiczny mechanizm będzie obowiązywał w kolejnych miesiącach, tj.:
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w listopadzie, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od listopada, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 31 stycznia,
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w grudniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od grudnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do końca lutego,
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w styczniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od stycznia, a wypłata przyznanego świadczenia również nastąpi najpóźniej do końca lutego,
    • Wniosek na aktualnie trwający okres, który kończy się 30 września 2017 (dotyczy to tych rodzin, którym np. urodziło się dziecko, na rzecz którego może być wypłacane świadczenie jeszcze w tym okresie)
    • Wniosek na nowy okres trwający od 1 października 2017 do 30 września 2018
    • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w listopadzie, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od listopada, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 31 stycznia,
    • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w grudniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od grudnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do końca lutego,
    • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w styczniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od stycznia, a wypłata przyznanego świadczenia również nastąpi najpóźniej do końca lutego,

    Wnioski składane od lutego będą podlegać rozpatrzeniu na bieżąco - w przypadku złożenia wniosku na nowy okres świadczeniowy w kolejnych miesiącach, świadczenie będzie przyznawane od miesiąca, w którym złożysz wniosek, a wypłaty przyznanego świadczenia realizowane będą co miesiąc na bieżąco.

    Ważne: Powyższe terminy rozpatrywania wniosków są terminami maksymalnymi. Gmina, która rozpatruje wnioski, uwzględniając liczbę wniosków i możliwości organizacyjne, może rozpatrywać wnioski i wypłacać przyznane świadczenia na bieżąco wcześniej niż w tych maksymalnych, ustawowo określonych terminach.

    • Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku – na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
    • Wniosek Rodzina 500+ należy składać co roku – wnioski na kolejny okres, na który przyznawane będzie prawo do świadczenia wychowawczego, tj. na okres który rozpocznie się 1 października 2018 r., będą przyjmowane przez Internet już od 1 lipca 2018 r.
    • Rola Banku w Programie Rodzina 500+
      • Bank Spółdzielczy w Nowym Dworze Mazowieckim umożliwia Ci złożenie Wniosku Rodzina 500+ online w systemie eBankNet w sekcji „Wnioski”. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta Infolinii nie jest możliwe.
      • Wysłany Wniosek Rodzina 500+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie złożenia wniosku jest dostępne do pobrania z menu Wniosek 500+ "Sprawdź status wniosku". Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.

    Centrala Banku - Sekretariat Zarządu    

    ul. Słowackiego 8, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki 
    8:00–16:00  
    22 775 54 80
     
    I Oddział w Nowym Dworze Mazowieckim
    ul. Słowackiego 8, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki 
    8:00–16:00  
    22 775 29 19
    II Oddział w Nowym Dworze Mazowieckim
    ul. Wojska Polskiego 37, 05-101 Nowy Dwór Mazowiecki  
    8:00–17:00 poniedziałek
    8:00–16:00 wtorek-piątek
    22 775 20 48
    Oddział w Pomiechówku
    ul. Szkolna 2, 05-180 Pomiechówek
    8:00–16:00  
    22 765 03 03
    Oddział w Zakroczymiu
    ul. O.H. Koźmińskiego 67, 05-170 Zakroczym    
    8:00–16:00  
    22 785 21 50
    Oddział w Leoncinie
    ul. Partyzantów 16, 05-155 Leoncin  
    8:00–16:00  
    22 785 65 19
    Oddział w Płońsku
    ul. Jędrzejewicza 1, 09-100 Płońsk    
    8:00–16:30  
    23 661 34 86
    Oddział w Nasielsku
    ul. Warszawska 22, 05-190 Nasielsk  
    8:00–16:00  
    23 693 01 01
    Oddział w Raciążu
    ul. Jana Pawła II 7, 09-140 Raciąż    
    8:00–16:00  
    23 679 17 10
    Oddział w Staroźrebach
    ul. Mostowa 2A, 09-440 Staroźreby    
    8:00–16:00  
    24 263 65 36
    Znajdziesz nas też tutaj